21 січня 2013 р.

Каденюк Леонід Костянтинович - " ...простими словами це дуже важко, треба побачити цю красу на власні очі."


Каденю́к Леоні́д Костянти́нович — Герой України, перший космонавт незалежної України.
 В період з 19 листопада по 5 грудня 1997 року виконав космічний політ на американському БТКК «Коламбія» місії STS-87. Під час польоту виконував біологічні експерименти спільного українсько-американського досліду з трьома видами рослин: брасіка рапа, соя і мох. Основна мета проведення експериментів — вивчення впливу стану невагомості на фотосинтетичний апарат рослин, на запліднення та розвиток зародка, на експресію генів у тканинах сої і рапи. 



З інтерв’ю першого космонавта незалежної України Л.К. Каденюка інформаційній агенції «ПАРК ІНФОРМ» біля «Каштану Поповича» :

- Шановний Леонід Костянтинович, чи мріяли Ви в дитинстві про таку величну професію — космонавт?
- Мрія стати космонавтом у мене народилася 12 квітня 1961 року, коли людина вперше полетіла у космос. Це визначна й унікальна подія в історії. Я завжди кажу, що вона мала значення не планетарне, а вселенське. В історії всесвіту, без перебільшення, на одній із планет, цивілізація врешті-решт створила такі технічні засоби, за допомогою яких вона змогла подолати тяжіння своєї планети і вирватися в космос.
- Скільки Вам років тоді було?
- Десять років. Я навчався у третьому класі. Вже тоді знав, що професія космонавта вимагає великих знань і гарної фізичної підготовки. Тому я цілеспрямовано займався спортом, вчився добре, школу закінчив із срібною медаллю, а потім вступив до Чернігівського Вищого військового авіаційного училища льотчиків. 
- Яка ж вона, наша земля, із космосу?
- Коли я виглянув в ілюмінатор, найперші мої слова, що вирвалися мимоволі, були адресовані нашому командирові екіпажу Кевіну Крігеру, який «плавав» поряд: «Кевіне, а тепер я дійсно бачу, що вона (Земля) кругла». Наша Земля із космосу надзвичайна: різнокольорова й гарна. Та описати простими словами це дуже важко, треба побачити цю красу на власні очі. 
Джерело http://www.grif.kiev.ua/